söndag 12 juni 2011

Busväder!

Vilket dunder och brak det det var igår kväll/natt!! Usch och fy och jag som är så rädd för åska!
Det regnade så dant att det regnade in i vår stuga men lyckligtvis så var det bara någon droppe och på morgonen tog jag stegen och kollade taket men det verkade ok. Kan vara en liten liten skada i takpappen så vi ska köpa sånt där kladd och pensla på och hålla tummarna!

Idag var vi i Linköping och köpte en begagnad spis. De blir nog bra om det är så att vi kan ha den för vi träffade på en elektriker på området och det är frågan om vi har proppar så det går att använda det, och fas hit och fas dit. Ska jag vara ärlig så fattade jag NADA med med löser sig nog. Han skulle iaf vara snäll och kolla spänningen (tror ja) i vårt proppskåp.

Det är ganska bra att börja med ett sånt här ställe, vår koloni stuga, att rå om. Tanken slog oss när vi stod där i morse och tittade på vårt tak och vi kan inte ett dugg om vare sig tak, att dra elektricitet eller om vatten. Tänk då när man ska köpa hus, som vi båda drömmer om, och jag ska bara kan trädgård lite småpul i hemmet som tapetsering, målning och div fix...

1 kommentar:

Lena O sa...

Hej, vilken trevlig blogg, nu har jag äntligen hittat hit :) och klart ni fixar att ha hus, det är bara att leja bort det man inte fixar själv :) Men jag tycker det ser ut att gå finfint. Kram