söndag 1 april 2012

regn, snö, hagel & sol!



Titta vad snygg jag är Mamma!

Ja idag var det en märklig dag på väderfronten.
Vi tog en promenad till stugan runt 11 snåret på förmiddagen för att greja lite i trädgården sambon och jag och Moa sov så gott sin middagsvila i vagnen. När middagsdags tiden närmade sig insåg vi att vi hade glömt båda våra plånböcker hemma så sambon och Moa traskade hemåt och åt mat och jag fortsatte att köra järnet i trädgården. Eftersom vi inte har så många ledig helger tillsammans så är dom guld värd när dom kommer och då finns det fullt att projekt som ska hinnas med.

Vilket väder det blev under eftermiddagen! Men kan man gräva ner buskar i trädgården i december så varför kan man inte vårstäda när det regnar, snöar, haglar och solen skiner. Snacka om växlande väder på en och samma eftermiddag! Jag fick gå in i stugan och byta till torrare kläder och när jag skulle gå hem trött och aphungrig så fick jag ta på mig det som såg någorlunda rent ut, jag såg ut som en riktig trädgårdstomte! En tanta i en bil glodde på mig så dant och jag log inombords och brydde mig inte ett smack! Jag hitta lite påskris på vägen så jag hade en lagom stor ruska att gå och bära på också :)

När jag kom hem hade sambon lagat god mat (!) och Moa provade min väldigt blöta möss å så söt hon blev!



Inga kommentarer: